Tuesday, January 3, 2012

beza dulu ngan sekarang...

dulu: saya takde kesedaran pasal breastfeeding.. tahu breastfeeding tu bagus, tp setakat tahu mcm2 tu jek... tidak sepenuh jiwa..
skang: saya banyak baca tentang breastfeeding.. makin banyak baca, makin bertambah passion saya ngan breastfeeding ni..

dulu: saya ada breastpump, tp beli sbb ikut2 jek.. org beli, saya beli.. takde buat research bagai..
skang: saya ada breastpump baru.. setelah baca baaanyaak review,baru beli yg ni..

dulu: nak pump breastmilk kat opis amat le susahnya.. pump kat satu bilik ni yg ala2 stor (mmg stor pon, stor makcik cleaner), tutup pintu takde cahaya langsung, horror..
skang: company dah buat satu bilik khas utk ibu2 pump breastmilk.. sangat happy! sambil pump blh baca buku pasal parenting, pasal breastfeeding.. o ya! ada fridge lg dlm bilik tu, so senang nak simpan ebm sementara nak tunggu balik keje..

dulu: pengetahuan amat la cetek pasal breastmilk management..
skang: dah pandai banyak dr dulu... thanks to all mommies yg bnyk blogging pasal ni..

dulu: hubby tak berapa nak support breastfeeding ni.. sbb dia pon tak reti..
skang: sgt supportive, sanggup drive jauh2 layan saya nak beli breastpump and etc. dan masa weekend, time hubby ada kat rumah, breastpump hubby yg tolong basuhkan lepas cik ayu guna.. huhu...

ahmad rayyan 27 days old

0 comments:

Post a Comment